Saturday, March 28, 2009

Abdullah puji sikap Mohd Ali. Komitmen terhadap parti tetap utuh, tidak merajuk

DATUK Seri Abdullah Ahmad Badawi memuji sikap dan komitmen yang ditunjukkan Datuk Seri Mohd Ali Rustam terhadap parti keramat orang Melayu itu walaupun dihalang bertanding jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan parti minggu ini.

Perdana Menteri berkata, daripada beberapa kenyataan yang dibuat Mohd Ali sejak Jawatankuasa Disiplin memutuskan dia tidak boleh bertanding dan selepas Jawatankuasa Rayuan menolak rayuannya, menunjukkan beliau seorang pemimpin yang sayangkan parti dan sentiasa setia bersama Umno.

"Saya sudah memaklumkan (tanya) beliau apakah sikap saudara dalam keadaan saudara menghadapi masalah ini kerana kita nak tahu apa sikap orang yang menghadapi masalah.

"Nampaknya beliau tak merajuk tetapi berjanji meneruskan perjuangan demi Umno dan masa depannya. Saya percaya beliau akan terus memberi khidmat kepada parti dan ini adalah sikap yang terpuji," kata Abdullah kepada wartawan.

Ditanya mengenai penolakan rayuan Ketua Menteri Melaka itu oleh Jawatankuasa Rayuan, Abdullah percaya jawatankuasa berkenaan sudah meneliti dengan mendalam keputusan Jawatankuasa Disiplin dan rayuan dikemukakan Mohd Ali sebelum membuat keputusannya.

Mengenai penyokong Mohd Ali yang mungkin tidak bersetuju atau mempertikaikan keputusan kedua-dua jawatankuasa itu, Perdana Menteri berkata, terpulang kepada Mohd Ali untuk memberi penjelasan kepada mereka. Berita Harian Online

Sila Kunjungi: www.alirustam.com

1 comment:

Alirustam.com said...

Terima kasih kerana melawati kami. Sokongan anda amat kami alu-alukan.