Saturday, March 21, 2009

"Cantas mencantas budaya yang tidak sihat dalam UMNO", Dato' Seri Najib

Dalam satu siaran berita di BernamaTV (22 Mac), saya mendengar luahan marah dan kecewa oleh Timbalan Presiden UMNO, Dato' Seri Najib yang mengatakan budaya negatif cantas mencantas sering berlaku dalam Umno.

Apabila ianya berlaku, UMNO sering kehilangan pemimpin-pemimpin yang berpotensi ini apabila mereka merasa marah dan kecewa lantas keluar atau bertukar ke parti lain.

Namun buat Datuk Seri Ali Rustam, beliau telah melihat perkara ini berlaku banyak kali di depan mata beliau dan kini mengalaminya sendiri. Berbezanya pemimpin-pemimpin yang pernah dicantas dulu, Datuk Seri Ali Rustam masih mengatakankan kesetiaannya pada UMNO dan menyerahkan jiwa dan raganya pada UMNO.

Seluruh rakyat Malaysia kini sedar bahawa Datuk Seri Ali Rustam seorang yang matang, penyabar, tak mudah melatah dan tidak suka menyalahkan orang lain. Inilah kualiti seorang pemimpin yang amat diperlukan sekarang. Saya percaya suasana politik hari ini memerlukan pemimpin yang ada 'human touch' dan ini yang ada pada Datuk Seri Ali Rustam.

Sayang seribu kali sayang, pemimpin berkaliber dan mesra rakyat ini dilarang masuk gelanggang untuk bertanding. Kami hanya mampu angkat tangan berdoa bersama Datuk Seri Ali Rustam agar larangan bertanding ini ditarik balik.

Othman Hamzah,
Pengasas alirustam.com


1 comment:

KaCa Mata said...

keihklasan dan perjuangan DSAR akan sentiasa diingati..