Thursday, March 12, 2009

Datuk Ali Sentiasa Bersikap 'Action Oriented'

Assalamualaikum !

Sebagai seorang kawan, saya merasa yakin jika Datuk Seri Ali Rustam berjaya memegang jawatan Timbalan Presiden Umno Malaysia dan seterusnya menjadi Timbalan Perdana Menteri, beliau akan menggunakan pengalamannya untuk memajukan Malaysia di dalam pembangunan.


Beliau adalah merupakan seorang pemimpin yang bersikap 'action oriented' dan suka turun padang. Bercakap berkenaan peranan beliau serta pengorbanan beliau kepada rakyat, saya perhatikan bahawa beliau sejak menjadi wakil rakyat dan seterusnya menjadi ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri Melaka dan Ketua Menteri Melaka, beliau melayan rakyat dengan saksama dan tidak kira masa.

Dato' Syed Ahmad Bin Syed Kassim.

4 comments:

Alirustam.com said...

Memang betul apa yang Dato' Syed Ahmad katakan. DSAR memang 'action oriented' berdasarkan sikapnya yang suka turun padang.

Adakala sampai 3 pagi pun masih berbincang pasal hal-hal negeri.

Anonymous said...

"Action Oriented" tak cukup. Ini pilih bakal DPM. Muhyiddin lebih sesuai.

Anonymous said...

"Action Oriented" tak cukup. Ini pilih bakal DPM. Muhyiddin lebih sesuai.

Alirustam.com said...

Setiap orang ada pandangannya yang tersendiri. Tuan ada sebab untuk mengatakan Muhyiddin lebih sesuai.

Kalau tuan pernah duduk semeja berbincang dengan Muhyiddin, minum bersamanya untuk meneliti masalah rakyat... baru kami boleh ikut cakap tuan.

Kalau tuan dengar-dengar cerita orang dan tak pernah duduk semeja dengan Muhyiddin, susah untuk kita menilai pandangan tuan. Betul tak?