Thursday, March 5, 2009

Datuk Seri Ali Rustam Arkitek Pembangunan Pelancongan

Pembangunan pelancongan yang diselaraskan dengan strategi pembangunan kerajaan negeri menjadi sektor utama dalam hiraki pembangunan negeri Melaka.

Inilah resipi kejayaan Datuk Seri Ali Rustam, banyak transformasi dalam bidang pelancongan hingga menjadikan Melaka bercahaya setiap malam.

Bagi anak jati Melaka, Encik Mohd Zaidi Yaacob, 35, perkembangan pesat sektor pelancongan di Melaka membuat rakyat rasa bertuah kerana setiap hari terasa seperti melancong.

"Saya mungkin jarang melancong kerana bagi saya apa yang ada di Melaka sudah cukup untuk membuat saya seperti pelancong setiap hari. Boleh dikatakan, setiap bulan, ada saja aktiviti pelancongan diadakan menjadikan Melaka sentiasa dikunjungi pelancong dalam dan luar negara," katanya.

2 comments:

Anonymous said...

Saya juga bersyukur menjadi anak jati Melaka.

Yang merisaukan saya bila DSAR diangkat sebagai Timbalan Presiden Umno dan menjadi Timbalan Perdana Menteri, Melaka bagaimana?

Ahmad Tarmizi, Jasin

Alirustam.com said...

Kami percaya DSAR mempunyai pemimpin lapisan yang berwibawa dan bervisi untuk membawa Melaka ke tahap kecemerlangan yang divisikan oleh DSAR supaya dapat terus memenuhi aspirasi rakyat Melaka, Insyaallah.